نشست خبری اشراق

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی سابقه طولانی و درخشان دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه هنر را مورد توجه قرار داد و گفت: حوزه علمیه در این زمینه ظرفیت های تئوریک بالایی دارد که متأسفانه مغفول مانده و باید بدان توجه شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت مهر(مجازی، هنر و رسانه) دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شیخ الاسلامی در نشست خبری «پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق)»، با اشاره به اینکه قدیمی ترین نهاد هنری حوزه علمیه در دفتر تبلیغات اسلامی وجود دارد، گفت: این نهاد مقدس از حدود ۴۰ سال قبل در زمینه هنر ورود کرده و از پرسابقه ترین نهادها در این زمینه محسوب می شود.

وی سابقه طولانی و درخشان دفتر تبلیغات اسلامی در عرصه هنر را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) به صورت رسمی آغاز به کار کرده و در حال طی کردن فرایندهای خود است.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) در آذرماه سال جاری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: در دوره فعلی ورود ما به زبان های دیگر، شکل کارمان را برجسته و متفاوت کرده است.

وی با اشاره به تنوع رشته ها در پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) ابراز کرد: امروز برخی از نوحه ها و سرودهای آیینی که در کشور سروده می شود از غنای محتوایی تهی است و ما در این جشنواره درصدد آن هستیم تا در این زمینه نوعی فرهنگ سازی را صورت دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی عنوان کرد: در پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه(اشراق) سعی کرده ایم در شهرها و استان های مختلف کارگاه ها و جلسات کاربردی مختلفی را برگزار کنیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مسأله هنر در حوزه علمیه باید به صورت رسمی شناخته شود، ابراز داشت: دستمایه اصلی هنر، خیال پردازی مثبت است، از این رو ما در جشنواره های اشراق به دنبال آن هستیم تا ظرفیت های حوزه علمیه در زمینه هنر را فعال کنیم، زیرا حوزه علمیه در این زمینه ظرفیت های تئوریک بالایی دارد که متأسفانه مغفول مانده و باید بدان توجه شود.

وی با ابراز تأسف از اینکه در بازتاب پرداخت به هنر و جایابی آن در باورهای دینی و تبلیغ دین موفق نبوده ایم، عنوان کرد: امروز اصحاب رسانه باید بر این موضوع کار کرده و جنبه های هنری حوزه علمیه را برجسته کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شیخ الاسلامی با اشاره به اینکه هنر و حوزه های علمیه جدایی ناپذیرند، عنوان کرد: اگر به بناهای حوزه های علمیه دقت کنیم در می یابیم که هنر در حوزه های علمیه بسیار برجسته است، بنابراین رسانه ها در این زمینه باید بیشتر فعال شده و هنر در حوزه را بازتاب دهند.

وی با اشاره به شکل گیری بانک جامع اطلاعات شاعران طلبه در اداره هنرهای ادبی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، بر لزوم تقویت ارتباط این نهاد با رسانه ها تأکید کرد و گفت: کار ما بدون رسانه ها پیش نمی رود و از هر فرصتی برای ارتباطات رسانه ای استقبال می کنیم.